Uncategorized

Alexandre J – الکساندر جی برند نیش نوپا ولی پرتکاپو

دلبستگی به فرهنگ و هنر به یادگار مانده از گردش قرن ها؛ عطش سیری ناپذیر شناحت و یادگیری هرچه بیشتر در زمینه های مختلف هنری؛”توفیق جَبان” را از سنین کودکی شیفته ی هنرهای تجسمی نمود.وی با انگیزه و عشق بسیار به تحقیق و یادگیری در زمینه ی مجسمه سازی،معماری و نقاشی پرداخت و در این بین تجاربی در زمینه ی مد و طراحی لباس کسب نمود.

اما دلبستگی عمیق وی به هنرهای زیبا و ایده های مختلف و رؤیاهای بزرگی که در ارائه ی آثار مفهومی فاخر داشت؛وی را بسوی نقاشی و مجسمه سازی میکشاند. وی علاقه ی بسیاری به کند و کاو در فرهنگ های مختلف و به اشتراک گذاشتن احساسات و الهامات دریافت شده از این کاوش ها با سایرین داشت و تجربیات مختلف را در قالب طرح و رنگ بیان می نمود.با این حال هنوز هم خلاء عنصری که بیان احساسات حاصل از این مکاشفات را تکمیل نماید حس می شد و این نقیصه او را به یادگیری و تحقیق بیشتر واداشت.

عطر ادکلن الکساندر جی - Alexandre J
عطر ادکلن الکساندر جی – Alexandre J

نتیجه ی این کنکاش ها و تحقیقات؛هدایت شدن توفیق به سوی جهان اسرار آمیز و بزرگ عطر بود. این موضوع زمینه ساز تأسیس خانه ی “Alexandre J” در سال ۲۰۱۰ شد که توسط توفیق مدیریت می شد. کارگردانی و ارائه ی طرح ها و ایده ها بر عهده ی خود او بود و به منظور بالا بردن کیفیت عطر ها و محصولات ارائه شده؛”استودیوی هنرمندان” را راه اندازی نمود.

اوسنت سفید-مشکی-صورتی-the-oscent
اوسنت سفید-مشکی-صورتی-the-oscent

پس از شکل گیری این مقدمات و مشخص شدن اهداف کلان؛ تولید و عرضه ی نخستین عطر ها آغاز شد.در سال ۲۰۱۲ دو مجموعه تحت عنوان “اُ سِنت” و “کالکتِر” معرفی شدند.هر دو مجموعه از داستان ها و افسانه های بزرگ الهام گرفته بودند و روایحی خاص و با کیفیت را ارائه می دادند که با بطری های خوش ساخت و لوکس در کنار بسته بندی های ارزشمند؛توجه علاقمندان عطر را به خود جلب نمود و استقبال خوبی از این آثار تازه وارد و خوش ساخت به عمل آمد.

“اُ سِنت” سه گانه ای متشکل از عطرهایی بنام “اُ سِنت وایت” (OSCENT WHITE) ،”اُسِنت پینک”(OSCENT PINK) و “اُسِنت بلک”(OSCENT BLACK) بود که ایده ی ساخت آنان از افسانه ی سنگ جادویی که هر فلزی را به طلا تبدیل می کرد؛گرفته شده بود. “وایت” عطری یونیسکس بود که با ترکیبی از عنبر،وانیل و صمغ در کنار چوب توجه هر دو جنس را به خود جلب می نمود. “پینک” عطری زنانه و اغواگر از ترکیب آکوردهای گل بو و میوه ای است و در نقطه  مقابل عطر “بلک” قرار دارد که با ترکیب شرقی مردانه ای از مشک،تنباکو و صمغ ها ساخته شده.این سه گانه که مجموعه ی فاخری از روایح غنی و باکیفیت در بطری های گرانبها بود؛موفقیت خانه را در پیمودن ادامه ی مسیر تضمین نمود.

الکساندر جی کالکتور-alexandre-j
الکساندر جی کالکتور-alexandre-j

اما دیگر مجموعه ای که در این سال توسط Alexandre J عرضه شد “کالکتِر” نام داشت که الکساندر جی آنرا بعنوان خاطرات سفرهای بویایی خود معرفی کرده و نگاه ویژه ای به آن دارد.شش عطر که تلفیق صحراهای شرق و معماری باروک فرانسه منشاء خلق آن هاست؛ با روایحی خاص و نا متعارف ارائه می شوند که در عین پیچش ها و اغواگری های خود؛خاطره ای از گنجینه ی بویایی هر مخاطب زنده می نمودند.این شش عطر؛معرفی کامل و قدرتمندی از برند به مشتریان عرضه کردند.”بلک مشکز” نمادی از مشک و کهربای زیباست که به نوت های میوه ای و گل بو می پیوندد.”گُلدن عود” (GOLDEN OUD) عطری شرقی از ترکیب چوب و نوت های گرم و نامتعارف در وجهی حیوانی و سرکش است.درخشش رز در کنار نوت های مشکین و خوشمزه؛موفقیت خیره کننده ای برای “رز عود”(ROSE OUD) به ارمغان آورد.رایحه ی سرشار از عنبر،ادویه و صمغ “سیلور اُمبره”(SILVER OMBRE) طرفداران بسیاری را مسحور خود نمود.”زِفیر عود وانیل” عطر دلنشینی از ترکیب وانیل لذیذ با نارگیل و عود است که ترکیب خاص و دلبرانه اش همچنان موجب موفقیت تجاری این اثر است و در نهایت “مورنینگ مِسک”(MORNING MUSC) با ترکیب جذاب میوه ها و مشک؛ دوستداران روایح انرژی بخش را شیفته ی خود ساخت.

این شروع موفق و مقتدرانه؛ مسئولیت طراحان و هنرمندان برند را سنگین تر از گذشته نمود. حالا که الکساندر جی بعنوان خانه ای که هم در ارائه ی روایح غنی و متفاوت و هم در طراحی بطری ها و بسته بندی آثار بعنوان برندی صاحب سبک و ایده های خاص شناخته می شود؛کوچکترین اهمال و سهل انگاری؛خسارت های جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.این حساسیت ها موجب شد تا هنرمندان و طراحان خانه ساعت های بسیاری را صرف تحقیق و فعالیت جهت بازگشتی موفق در سال ۲۰۱۳ نمایند و نتیجه ی این زحمات؛فوق العاده بود!

الکساندر جی لگسی-Alexandre J. Legacy
الکساندر جی لگسی-Alexandre J. Legacy

سال ۲۰۱۳ دو عطر زنانه ی بسیار موفق و زیبا تحت عنوان “فاوبورگ”(FAUBOURG) و “اس تی اُنه”(ST HONORE) از بازگشت قدرتمند الکساندر جی خبر می دادند.زیبایی های جادویی پاریس؛الهام بخش ساخت هر دو عطر بود .رایحه ی غنی رز و آکورد ادویه ای قدرتمند فاوبورگ و ترکیب شگفت انگیز مرکبات با وانیل و کومارین در اس تی اُنه؛طرفداران عطر های زنانه را شیفته ی خود ساخت و شیشه های کریستالی خوش نقش و متفاوت این دو عطر بر زیبایی های مجموعه افزود.اما اتفاق ویژه ی این سال که موفقیت بزرگی را برای خانه در پی داشت؛معرفی سه گانه ی “لِگِسی” (LEGACY) بود.سه عطر این مجموعه با نام های “وایت”،”بلک” و “وایت بلک” با الهام از صدف و در بطری های چشم نواز و ارزشمند عرضه شدند که نتیجه ی بیش از دویست ساعت کار هنرمندان برند بود.”وایت” عطری زنانه و پیچیده از ترکیب نوت های گل بو،مرکبات و پچولی بود.”بلک” شخصیتی قدرتمند از ادویه ها و چوب ها داشت و “وایت بلک” در لطافت آکورد پودری شیرین با همراهی چوب ها و میوه ها جریان می یافت.

عطر ادکلن الکساندر جی ل رویال - Alexandre J Le Royal
عطر ادکلن الکساندر جی ل رویال – Alexandre J Le Royal

سیر صعودی برند در سال ۲۰۱۴ نیز ادامه داشت و خانه دو مجموعه ی جدید در کنار یک عطر مستقل؛به بازار فرستاد.عطر مردانه ی “لِ رویال” (LE ROYAL) که ترکیبی قدرتمند و آرامش بخش از مجاورت نتهای مرکباتی و ادویه ای در کنار چوب ها دارد؛فروشی خیره کننده داشت و به یکی از محبوب ترین عطر های سال تبدیل شد.مجموعه ی “وِسترن لِدر” (WESTERN LEATHER) با دو عطر زنانه و مردانه به نام های “وایت” و “بلک”،تفسیر جدید و شکوهمندی از آکورد چرمی ارائه کرد که توجه بسیاری از طرفداران عطرهای چرمی را به خود جلب نمود.اما محصول ویژه ی این سال برند؛مجموعه ی “آلتیمِیت کالکشن” بود.مجموعه ای متشکل از سه عطر به نام های “هِوِن”،”لیولی”(LIYOLI) و “پیور آرت”(PURE ART).هر سه عطر با استفاده از روغن ها و اسانس های کمیاب و بسیار ارزشمند ساخته شده اند و با الهام از افسانه ها،معماری های با شکوه و سفرهای خاص و منحصر بفرد؛ روایحی جادویی و ناب تقدیم می کنند.به رسم معمول توجه ویژه ای به طراحی شیشه ی آثار شده؛اما این بار این روایح ارزنده در بطری های کریستالی گرانبهایی که مزین به مروارید و جواهرات هستند و هر یک از مینا کاری چشم نوازی بهره می برند؛عرضه میشوند.کریستال های بسیار نفیس “اِسواروفسکی” که در نهایت ظرافت و هنرمندی ساخته شده اند به همراه روایح ارزشمندی که در خود دارند؛مجموعه ای مجلل و اشرافی را تشکیل می دهند.

پس از موفقیت های پر هیاهوی سال ۲۰۱۴؛الکساندر جی در سال های اخیر فعالیت های خود را به مجموعه ی “کالکتِر” محدود نمود.سال ۲۰۱۵ با عطر زنانه ی پودری و میوه ای “آیریس ویولت” و عطر چوبی و ادویه ای “آرژنتیک” به پایان رسید.همچنین در سال ۲۰۱۶ عطر پر سر و صدای “ماندارین سلطان” عرضه شد که علی رغم همکاری با عطار مشهور “امیلی بورژوا”؛مورد انتقاد واقع شد.

پس از چهار سال فعالیت موفقیت آمیز؛الکساندر جی امروزه در زمره ی طراحان نیشی قرار گرفته که علاقمندان؛پیگیر فعالیت ها و آثار آن می باشند و به اعتقاد بسیاری؛دو سال سکوت و کم کاری این خانه؛آرامش قبل از طوفان است و بزودی با معرفی آثار فاخر و هنری خود؛بازگشتی با شکوه خواهد داشت.طراحان این خانه معتقدند که جهان بی عطر و رایحه؛زیبایی ها و پویایی خود را از دست خواهد داد و به جهانی بی حاصل و پوچ تبدیل می شود.از اینرو همواره در پی الهام گیری و ایده برداری از پدیده های مختلف و رخداد های متنوع؛به اقصی نقاط جهان سفر نموده و ترکیبی از تاریخ،فرم های هنری و فرهنگ های گوناگون را در قالب روایحی عمیق و پیچیده و در پوششی هنرمندانه و ارزنده؛به نمایش می گذارند.الکساندر جی اعتقاد دارد که بدون استفاده از شیشه های با کیفیت و عدم بکارگیری طرح های هنری و خلاقانه در ساخت بطری عطرها؛از زیبایی و اثر گذاری رایحه کاسته خواهد شد و این امر نا دیده گرفتن حقوق مخاطبان است.از اینرو همزمان با ساخت روایح بدیع و پیچیده؛وقت زیادی صرف طراحی بطری و بسته بندی آثار می شود.این دیدگاه ارزشمند منتج به عرضه ی آثار هنری قابل تقدیری شده که امروزه خانه ی الکساندر جی را در کنار بزرگان عطر سازی نیش قرار داده و با هموار کردن مسیر موفقیت آن؛طراحان و مدیران برند را به جستجو های بیشتر و رویارویی با چالش های بزرگتر ترغیب می نماید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا