روش تشخیص زالوی طبی و سمی

روش تشخیص زالوی طبی و سمی

زالو ها قابلیت انقباض و انبساط فراوانی دارند و با همین مشخصه حرکت و یا از میزبان خود تغزیه میکنند. زالوی طبی 3 فک دارد و در هر فک 100 دندان یعنی هر زالو حدودا 300 دندان فوق العاده ریز دارد . معروف ترین زالوها، مانند زالوهای دارویی که در زالو درمانی (هیرودو تراپی) استفاده می‌شوند از خون تغذیه میکنند و از خون مهره‌داران و همولنف بی‌مهرگان استفاده میکنند. تاکنون بیش از 600 نوع زالو شناخته شده هستند حال ما چگونه باید زالوهای طبی و سمی را از هم تفکیک کنیم؟

میدانیم از زالوها جهت درمان بسیاری از بیماری ها در داخل و خارج کشور حتی در کشور های پیشرفته و اروپایی استفاده میشود . حالا چگونه نوع زالوی سمی را از نوع زالوی طبی تشخیص دهیم ؟ یا اگر یک مجموعه طبی اقدام به خرید زالوی طبی یا فروش زالوی طبی میکند برای ما قابل تشخیص و ملموس باشد .

تشخیص زالوی طبی Medical leech :

زالوهای پزشکی medical leech معمولا از 5 تا 12 سانتیمتر طول دارند و اغلب رنگی سبز، حنایی یا زیتونی و یا تیره تر دارند با خطوطی رنگارنگ در دو طرف بدن خود که اغلب زرد یا نارنجی هستند شناخته میشوند. در تصویر زیر مشاهده میکنید رنگ سبز انها گاهی تیره تر و گاهی روشن تر است .

برای استفاده از زالو در زالو درمانی نکته بسیار مهم این است که از زالویی که در آب‌های خزه‌دار (محل زیست قورباغه‌ها) نمو کرده استفاده شود و نه زالویی که در آبهای گل‌آلود سیاه است.

تشخیص زالو طبی از سمی

 

بطور کلی زالوهای طبی دارای ویژگی های زیر می باشند :

– به رنگ ماش و کمی مایل به سبز و دارای دو خط زرد کشیده شده بر پشت

– زالوهایی سرخ مایل به زرد و دارای پهلوی مستدیر

– زالوهایی که جگری رنگ هستند

– زالوهایی که شبیه ملخهای ریز هستند

– زالوهایی که شبیه دم موش هستند

– زالوهایی که باریکند و سر کوچک دارند

– زالوهایی که دارای شکم قرمز هستند

تشخیص زالوی سمی Limnatis nilotica:

زالویی سمی با نام علمی Limnatis nilotica رنگهای تیره و سر بزرگ دارند و براحتی قابل تشخیص اند .

بطور کلی زالوهای سمی دارای ویژگی های زیر می باشند :

– زالوهای سیاه

–  سر درشت و رنگ سرمه ای

– زالوهای شبیه به مارماهی

– زالوها با خطوط لاجوردی

– این زالوها کرکهای ریز و نرم دارند

باید دقت کنید که اگر اشتباها از زالوی سمی در درمان استفاده شود تاثیر برعکس داشته و حتی در بلند مدت خطرات جانی دارد چون درمان زالو ها بوسیله آنزیمی است که در دهانشان موجود است . هدف از زالو درمانی و پرورش زالو همین است که در مرحله اول آنزیم از بزاق زالو به داخل بدن برود و بعد خارج شدن خون مهم است . اگر از زالو سمی استفاده شود که در دهانش حاوی آنزیم های سمی است چه اتفاقی می افتد ؟!!!! خرید زالوی طبی سمی تاکنون باعث مسمومیت بسیاری از افراد شده است. به عنوان مثال اگر در درمان واریس اشتباها از زالوی سمی استفاده شود رگ ها دچار گرفتگی و مسمومیت بیشتری میشوند و در مدتی کوتا افزایش میابند و خطرات جانی بسیاری دارند .

بیش از 24 نوع آنزیم داخل بزاق زالوی پزشکی است که باعث بهبود بسیاری از بیماری ها میشود . باید بدانیم برخی از زالوهای غیر پزشکی هم گوشتخوار هستند و بسیار مضر !!! . تشخیص زالو های طبی و سمی حتما علاوه بر دانش عمومی نیاز به دانش تخصصی و پزشکی دارد. بسیاری از افراد با مراجعه به مراکزی که مجوز طبابت و پزشکی ندارند با اقدام به زالو درمانی سلامتی خود را بیش از پیش به خطر می اندازند .

تشخیص زالوی طبی از سمی

 

تخیص زالوی طبی٬ تشخیص زالوی خوب٬ تشخیص زالوی سالم٬ تشخیص زالوی سمی٬ تفاوت زالوی سبز و سیاه٬ تفاوت زالوی طبی و سمی٬ زالو٬ زالوهای سمی٬ زالوی سمی٬ زالوی طبی٬ زالوی طبی ایرانی٬ زالوی طبی سبز٬ زالوی طبی قیمت٬ مشخصات زالوی طبی