حجامت سر

حجامت سر

در طب سنتی حجامت سر را بیشتر برای بیماری های در نواحی سر مثل میگرن و سردرد و بیماری های چشم و گوش و … استفاده می کنند ولی در روایات حجامت سر را شفای درد های کل بدن معرفی کرده اند.

حجامت سر چیست؟

محل انجام حجامت سر، یک وجب از دست شخص حجامت شونده، از نوک بینی تا فرق سر (ملاج یا فونتانل قدامی) می‌باشد. این گونه از حجامت با تکنیک خاصی انجام می‌شود و در روایات با عنوان (حجامت نجات بخش) نام برده شده است.

عکس حجامت سر
فواید حجامت سر

فواید حجامت سر

از فواید حجامت سر می توان به درمان بیماری های اعصاب و جنون، تقویت چشم و تقویت مغز اشاره کرد.برای بعضی سردردها و ‏مشکلات مغز استفاده می شود خصوصاً جهت مزاج های دموی که طبق روایات حجامت سر درمان همه دردهاست جهت بیماران ‏دموی مزاج‎ .‎ همچنین درمان بیماری های اعصاب و جنون ، تقویت چشم و تقویت مغز می باشد.

قبل از حجامت سر چه کنیم؟

برای این که حجامت بهتری داشته باشید، پیشنهاد می شود که محل مورد نظر حجامت را با استفاده از روغن های طبیعی مانند روغن سیاه دانه، زیتون، کنجد و یا گل بنفشه چرب کرد.

برای انجام حجامت بهتر است که سر مو نداشته باشد یا حداقل موی آن کم باشد چرا که اگر سر مو داشته باشد از کنار بادکش هوا کشیده می شود و در نتیجه مجبور می شوید مرتب بادکش کنید .

عوارض حجامت سر:

عوارض احتمالی: در صورت تکرار زیاد یا تشخیص اولیه نادرست، حجامت سر ممکن است منجر به اختلال فهم و حافظه؛ سفید شدن مو؛ ایجاد یا تشدید آب مروارید شود. در کسانی که مبتلا یا در معرض ابتلا به آب مروارید هستند تنها در موارد ضروری انجام می شود.

عکس حجامت سر
مضرات حجامت سر

 

حجامت٬ حجامت سر٬ حجامت سر برای اعصاب٬ حجامت سر برای جوش صورت٬ حجامت سر برای چشم٬ حجامت سر برای چی خوبه٬ حجامت سر برای رویش مو٬ حجامت سر برای سر درد٬ حجامت سر برای سینوزیت٬ حجامت سر برای میگرن٬ حجامت سر چیست؟٬ حجامت سر در بارداری٬ حجامت سر در تهران٬ حجامت سر در زنان٬ حجامت سر دکتر خیراندیش٬ خواص حجامت از سر٬ عکس حجامت سر٬ عوارض حجامت سر٬ فواید حجامت سر٬ فواید حجامت سر برای ریزش مو٬ فواید حجامت سر چیست؟٬ قبل از حجامت سر چه کنیم؟٬ محل حجامت سر