توصیه طب سنتی در مورد ناهار و خواب بعد از ناهار

توصیه طب سنتی در مورد ناهار و خواب بعد از ناهار

 

احتراما بدینوسیله معروض میدارم با شروع شدن ایام مدارس بنا به علل مختلف استفاده از وعده ناهار در منازل افزایش می یابد و بعد از ناهار نیز فرزندان و همچنین افراد کارمند و کارگر بعلت خستگی حاصل از کار و تدریس و همچنین مصرف ناهار که موجب تشدید علایم خواب و خستگی میشود به استراحت میپردازند, که این خواب بسیار مضر میباشد.

 

عموما شاهد هستید خوابی که در وعده بعد از  ظهر به علت مصرف ناهار و خستگی حاصل از فعالیت روزانه میباشد, دارای عوارض شدید مانند:

کوفتگی بدن، سردرد، بی حالی، بی حوصلگی، و…میباشد و عموما بعد از بیدار شدن نیز تا مدتی افراد کسل هستند، بالاخص اینکه  خواب با شکم پر و خستگی با فصل پاییز توام شده است.

مجدد متذکر میشوم، خواب مذکور به علت خستگی زیاد و پر بودن شکم بالاخص در این فصل بسیار خطرناک و مضر میباشد.

اما همه میدانیم حذف این استراحت از برنامه نیز به علت خستگی شدید بدن و نیاز بدن به استراحت به هیچ وجه عقلانی نمیباشد.

 

پیشنهادات:

صبحانه خوب  وکامل به محصلین و افرادیکه صبح سرکار میروند بدهید.

اگر صبحانه ضعیف میخورند، غذای میان وعده آنها خوب باشد تاگرسنگی و ولع زیاد به نهار نداشته باشند.مثلا یک وعده از تغذیه خود رادانش آموزان  زنگ آخر میل کنند.

افرادیکه توان بدنی دارند و در طی روز کار پر مشغله ای ندارند ,خواب بعد از ظهر نداشته باشند بلکه به یک چرت کوتاه اکتفاء کنند.

حتما با اهل منزل و فرزندان خود صحبت کنید و عوارض مصرف ناهار و خواب بعد از ظهر را مرتب به آنها گوشزد کنید و یقین بدانید این تذکرات آرام آرام اثر میکند.

وعده نهار را سبک و سهل الهضم درست کنید.مانند انواع سوپ ها، آش ها و  برنج زیاد نباشد.

وعده ناهار را عمدا کم درست کنید، چون روز کوتاه است و وعده شام نزدیک و زیاد خوردن ایجاد سنگینی ومشکل میکند.

وعده ناهار شما دارای طبع سرد نباشد و از مصرف خوراکی هایی مانند ماست با غذا و میوه بعد از غذا بپرهیزید.

زنگ ساعت و موبایل خود را طوری تنظیم کنید که پس از یک ساعت استراحت کوتاه مرتب زنگ بزند و شما را بیدار کند.

به کسالت و بی حالی بدن بعد از استراحت کوتاه اهمیت ندهید.این علایم کاذب است و بعد از مدتی مقابله از بین میرود.

شب ها حتما استراحت کافی داشته باشید.

افرادی که حتی با رعایت موارد ده گانه مذکور خوابشان زیاد است، اگر گرمایی هستند حجامت کنند و اگر سرمایی هستند صبح و شب جوشانده آویشن میل کنند و قبل از خواب پیشانی خود را با روغن های گرم مانند: روغن زیتون و کنجد ماساژ دهند.

مجددا تاکید مینمایم، خواب بعد از ظهرها که با شکم پر از ناهار و بعلت خستگی تشدید میشود بسیار خطرناک است و میتواند علاوه بر پایین آوردن ضریب هوشی و سلامتی فرزندانتان در افراد مستعد ایجاد مرگهای ناگهانی نماید.

 

با حذف ناهار لاغر میشوم٬ بهترین ناهار در طب سنتی٬ جایگزین ناهار در طب سنتی٬ حذف ناهار از رژیم غذایی٬ حذف ناهار از وعده غذایی٬ حذف ناهار در طب سنتی٬ حذف ناهار و لاغری٬ خواب بعد از ناهار٬ خواب بعد از ناهار باعث چاقی میشود؟٬ خواب بعد از ناهار چاق میکند؟٬ خواب بعد از ناهار طب سنتی٬ رژیم ترک ناهار٬ رژیم ترک ناهار برای لاغری٬ رژیم ترک ناهار چیست٬ رژیم ترک ناهار در طب سنتی٬ رژیم ترک ناهار دکتر خیراندیش٬ ناهار٬ ناهار در طب سنتی