چرا بعضی عطر و ادکلنها باعث جذب جنس مخالف میشوند؟؟!!

چرا بعضی عطر و ادکلنها باعث جذب جنس مخالف میشوند؟؟!!

شاید برای شما پیش آمده باشد، که برای خرید عطر یا ادکلن به فروشگاهی مراجعه کرده باشید و در بروشور ادکلن‌هایی از اصطلاح فرومون توضیحاتی داشته باشد. در این مقاله توضیحاتی در مورد فرومون -pheromone – ارائه می‌دهیم:
فرومون نوعی ماده شیمیایی (هورمون) است که در حشرات، جهت جذب و اثرگذاری بر حس بویایی جنس مخالف وجود دارد. اما این موضوع که هورمون فرومون در بدن انسان تولید می‌شود یا خیر، هنوز به اثبات نرسیده است. اما دلایلی، حسی را بیان کرد که می‌توان گفت چنین هورمونی در انسان‌ها هم وجود دارد. احساس نزدیکی با فردی که در اولین دیدار با او هستید و یا تشخیص اعضای خانواده از طریق رایحه نامشخصی از بدن آن‌ها همه و همه به گونه‌ای می‌توانند نشانگر وجود فرومون‌ها باشند.

آیا عطری وجود دارد که خانمها یا آقایان را جذب کند؟

تحقیقات در این زمینه بسیار نوپا میباشند و از دهه نود میلادی در امریکا شروع شده اند. در اینجا توضیحات مختصری در مورد آن میدهیم:

انواع مختلفی از این هورمون وجود دارد. دسته‌ای از آن‌ها موجب جلب جنس مخالف شده و دسته‌ای دیگر شما را دوستانه جلوه می‌دهند و… میزانی از فرومون را به طور طبیعی در بدن انسان موجود می‌دانند که با انجام اعمالی می‌توانید آن را در بدن خود افزایش دهید. ورزش، از جمله پیاده روی یا دوچرخه سواری، استفاده از حمام‌های بخار و نکته‌ای بسیار مهم، استفاده نرمال و ملایم از عطرتان (عدم دوش گرفتن) یا سایر خوش بو کننده‌ها -شدت رایحه می‌تواند قدرت پخش فرومون را از بین برده و رایحه آن را خفه کند!!!

فرومون- pheromone – چیست؟
باتوجه به اینکه این هورمون به دسته بندی‌های مختلفی تقسیم شده است، اما همچنان پژوهشگران معتقدند که هنوز هیچ دلیل علمی و منطقی برای اثبات هورمون فرومون وجود ندارد. اما عطر حاوی فرومون، تولید می‌شود و کاملا تایید شده است.

عطر ادکلن با قدرت جذب
عطر ادکلن با قدرت جذب

معمولا ترکیبات سازنده‌ی یک عطر، روی جعبه آن. یا بر روی شیشه حک می‌شود. در واقع این امر بیشتر روی محصولات تستر انجام می‌شود. اما اگر در جست‌و‌جوی خرید عطری حاوی این ماده هستید، به دنبال کلمه‌ای باشید که با حروف Andro شروع شده باشد. مانند: androstadienone،androsterone-androstenol -estratetraenol نمونه‌ای از عطر‌های حاوی فرومون است که تاثیر مثبتی بر اطرافیان دارد.

در مقالات بعدی به معرفی عطرهای جذاب میپردازیم.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در Uncategorized