عطر ادکلن مابوسین | Mauboussin |

مابوسین کمپانی‌ای فرانسوی است که ام.راچر و جی.نوری در سال ۱۸۲۷ تأسیس کردند. مهارت آن ها در زمینه‌ی ساخت جواهرات از صفر بود، جواهراتی منحصر به فرد و اعلا. در پایان دهه ۱۸۷۰، آثار «هنری» آن‌ها در زمینه‌ی جواهرات در نمایشگاه‌هایی در پاریس و وین نمایش داده شده بود، در نتیجه این برند بیشتر در معرض دید قرار گرفت و مزون مابوسین یکی از خبره‌ترین مزون‌های جواهرات شد.

در سال ۱۹۲۵ مزون مابوسین در «نمایشگاه هنرهای تزئینی»، به خاطر تلاشش برای یکپارچه سازی تأثیر هنر در جواهرسازی مدرن، جایزه‌ای برد. آن‌ها در اوایل دهه‌ی ۱۹۳۰ آثارشان با سنگ‌های قیمتی را با موفقیت به نمایش گذاشته بودند. یکی از نمایشگاه‌ها در زمینه‌ی زمرد بود، دیگری یاقوت، و سومی مربوط به الماس می‌شد. این نمایشگاه‌ها به اعتبار مابوسین به عنوان یکی از خبره‌ترین جواهرسازان،‌استحکام بخشید.

در طول جنگ، در سال‌های دهه‌ی ۱۹۴۰، خرید طلا خیلی سخت بود، و جواهرسازان آثارشان را با مواد دیگری می‌ساختند. در اواسط دهه‌ی ۱۹۵۰، مابوسین اولین بوتیکش را در پاریس فرانسه افتتاح کرد که در آن جواهرات ارزانتری ارائه می‌داد.

هر دهه‌ی جدید به شکل متفاوتی بر طراحی مزون اثر می‌گذاشت. در طول دهه ی ۱۹۴۰ طراحان باید به شدت خلاق می‌بودند تا بتوانند جواهراتی بدون طلا بسازند، اما جواهرسازان از اعتراض‌ها و دیدگاه های ضد جامعه در دهه‌ی ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ الهام گرفتند تا شکل‌های جدیدی طراحی کنند. دردهه‌ی ۱۹۸۰ تمرکز بر یکی کردن تقابل بین نور و سایه در قطعات جواهر زیبا و بی‌پایانی بود که نشانگر فردیت برند بودند. در همان دهه، مزون مابوسین شروع به طراحی و ساخت ساعت‌های اعلای مردانه و زنانه ای کرد که منجر به آغاز دوره‌ای جدید شد. در سال ۲۰۰۰ اولین عطر این مزون راه‌اندازی شد،‌اولین عطر زنانه ی این برند. این عطر مشخصه ی برند می باشد و بیش از یک دهه است که بسیاری از زنان عاشق آن هستند. از آن زمان به بعد، مابوسین به طور مرتب عطرهای جدیدی ارائه می‌دهد،‌از جمله عطرهای مردانه. در سال ۲۰۰۸ مابوسین اولین بوتیکش را در نیویورک باز کرد. سال بعد کمپانی دو مغازه در شهرهای توکیو در ژاپن، و سنگاپور در اندونزی، باز کرد.

امروزه مابوسین معادل فرانسوی تیفانی است، و یکی از پنج برند جهانی جواهر است.

طراحان : کارین دوبری , بنویست لاپزا , دلفین لباو , وایلین کالس , الیور کرسپ , ناتالی لارسن , دلفین لباو کرویاک , الکساندر کارلن

لینکهای مفید : مابوسین | Mauboussin |ادکلن مابوسین | عطر Mauboussin |خرید ادکلن مابوسین | قیمت عطر Mauboussin 

دیدگاهی بنویسید