درمان تشنّج (صرع) با طب سنتی

درمان تشنّج (صرع) با طب سنتی

 

تشنّج 50 نوع است، ما در اینجا تشنج عارضی و صرعی را گوئیم(ویا ژنتیکی) اما اگر تشنّج بخاطر کاهش شدید قندخون باشد و یا بخاطر کم‌خونی باشد و یا … بایستی این‌ها درمان شود.

 

 درمان:

  1. گیاه سیاه‌دانه به دلیل داشتن ماده‌ای موسوم به «تیموکیتون» در دانه‌های خود دارای أثرات ضد تشنجی بوده و می‌تواند موجب تأخیر در زمان شروع تشنّج و کاهش مدّت تشنّج شود، مقدار مصرف: در نوزادان یک سوم قاشق چای‌خوری سیاه‌دانه در یک سوم استکان آبجوش دم شود سپس از این دمکرده یک قاشق چای‌خوری به نوزاد دهید، در کودکان شیرخوار (یعنی از 2 ماهگی تا پایان 6 ماهگی) دو سوم قاشق چای‌خوری در دو سوم استکان آبجوش دم شود سپس از این دمکرده یک قاشق مربّاخوری به کودک دهید، از 6ماهگی تا دو سالگی نصف قاشق چای‌خوری در نصف‌استکان آبجوش دم شود سپس از این دمکرده یک قاشق غذاخوری به کودک دهید.
  2. آب کمپوت انجیر یا آب مربّای انجیر ضدّ صرع، ضدّ جنون و ضدّ وسواس است. مقدار مصرف: در نوزادان یک قاشق چای‌خوری، در کودکان شیرخوار (یعنی از 2 ماهگی تا پایان 6 ماهگی) یک قاشق مربّاخوری، از 6 ماهگی تا دو سالگی یک قاشق غذاخوری.
  3. خوردن گُل بنفشۀ طبّی و مالیدن روغن آن در درمان صرع کودکان مفید است.
  4. آنغوزه (=صمغ انجدان = صمغ کُما)، ضِدِّ تشنّج و ضِدِّ اُمُّ الصِّبیان (#صرع کودکان) است. مقدار مصرف: در نوزادان یک سوم قاشق چای‌خوری سیاه‌دانه در یک سوم استکان آبجوش دم شود سپس از این دمکرده یک قاشق چای‌خوری به نوزاد دهید، در کودکان شیرخوار (یعنی از 2 ماهگی تا پایان 6 ماهگی) دو سوم قاشق چای‌خوری در دو سوم استکان آبجوش دم شود سپس از این دمکرده یک قاشق مربّاخوری به کودک دهید، از 6 ماهگی تا دو سالگی نصف قاشق چای‌خوری در نصف استکان آبجوش دم شود سپس از این دمکرده یک قاشق غذاخوری به کودک دهید.
  5. قُسطِ شیرین (= قُسطِ عربی= خولنجان مصری) را خوب بجوید تا با آب دهان کاملاً مخلوط شود سپس آنرا در آورده و به سَر یا بَدَن طِفلی که مُبتَلا به تشنّج است، ضماد کنید (بسیار نافع است).
  6. جوشاندۀ برگ‌بارهنگ (ضدّ صرع)، مقدار مصرف: در نوزادان یک قاشق چای‌خوری، در کودکان شیرخوار (یعنی از 2 ماهگی تا پایان 6 ماهگی) یک قاشق مربّاخوری، از 6 ماهگی تا دو سالگی یک قاشق غذاخوری.
  7. مالیدن روغن اسفند به سَر (ضدّ صرع)

توجّه: اگر در بیمار تشنّجی و صرعی تب و عفونت ایجاد شده و یا تکرار شود تشنّج شدیدتر از دفعۀ قبل خواهد بود؛ لذا هر روز صبح ناشتا عسل رقیق شده و هر شب آب سیب عسل خورده تا پیشگیری از تب و عفونت شود. مقدار مصرف: در نوزادان یک قاشق چای‌خوری، در کودکان شیرخوار (یعنی از 2 ماهگی تا پایان 6 ماهگی) یک قاشق مربّاخوری، از 6 ماهگی تا دو سالگی یک قاشق غذاخوری.

درمان تشنج با عسل

 علل ایجاد صرع:

  1. عفونت‌های داخلی
  2. سکته ها
  3. کاهش آدرِنالین در مغز
  4. ناهنجاری در جریان الکتریکی مغز
  5. نرسیدن اکسیژن به مغز
  6. و گاهی علل ژنتیکی و وراثتی دارد.

باید دانست صرع گاهی موضعی و گاهی منتشر است و در پزشکی جدید درمان قطعی برای صرع ندارند و فقط جلوگیری از پیشرفت بیماری می‌کنند.

برای کمک به درمان، میوۀ أنبۀ رسیده و همچنین زیرۀ سبز شیرین مفید است.

درمان تشنج با انبه
درمان تشنج با طب سنتی

 

تشنج٬ تشنج در خواب٬ تشنج در کودکان٬ تشنج در نوزادان٬ درمان تشنج٬ درمان تشنج با طب سنتی٬ درمان تشنج در خواب٬ درمان تشنج در طب سنتی٬ درمان تشنج در کودکان٬ درمان تشنج دکتر خیراندیش٬ درمان تشنج طب سنتی٬ درمان صرع٬ درمان صرع با حجامت٬ درمان صرع با حکیم خیراندیش٬ درمان صرع با طب سنتی٬ درمان صرع خفیف٬ درمان صرع در خواب٬ درمان صرع در طب سنتی٬ درمان صرع کوچک