توصیه های مهم طب سنتی برای تندرستی

توصیه های مهم طب سنتی برای تندرستی

اگر بیماری بخواهد برای درمان بیماری اش اقدام کند اولین روش مراجعه به طب سنتی است،چرا که طب سنتی از روش های جدید بهتر جواب میدهد.در طب سنتی روش هایی درمانی وجود دارد که هر کس با استفاده از آن ها میتواند تغییراتی را در زندگی خودش ایجاد نماید.در ادامه شما را با چند توصیه سلامتی و تندرستی از منظر طب سنتی آشنا میکنیم.

طب سنتی ایرانی در کنار طب رایج می‌تواند در ارتقای سلامت جامعه نقش بسیار ویژه‌ای را ایفا می‌کند؛ از دیدگاه طب سنتی روشهای زیادی برای ارتقای سلامت وجود دارد که هر کدام می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌ها، حیاتی باشد.

روشهای تندرستی در طب سنتی

روش‌های ارتقاء سلامت در طب ایرانی

۱اصلاح سبک زندگی

بهترین روش زندگی برای انسان، سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی است که ریشه در تعالیم الهی دارد؛ این روش شامل اصلاح محیط زیست، غذا و آب، خواب، حرکت بدنی، دفع مواد زائد و هیجانات یا حالات روحی و روانی است، باید گفت که اصلاح سبک زندگی از مهمترین عوامل در ارتقاء سلامت افراد است.

اصلاح سبک زندگی در طب سنتی

 

۲رژیم درمانی

چاقی و لاغری از دیگاه طب سنتی عامل بسیاری ار بیماری‌هاست؛ غذا خوردن به‌موقع و رعایت آداب غذا خوردن علاوه بر ارتقای سلامت، به تناسب اندام و دفع مواد زائد کمک زیادی خواهد کرد؛ از نگاه طب سنتی کم غذا خوردن و کم نوشیدن مایعات در ارتقای سلامت نقش مهمی را ایفا می‌کند؛ با اصلاح نوع غذا علاوه بر کمک به تناسب اندام می‌توان به پیشگیری و درمان بسیاری از بیماریها کمک کرد.

رژیم درمانی در طب سنتی

 

۳دارو درمانی

با توجه به کمی عوارض جانبی داروهای طبیعی، اقبال مردم به مصرف داروهای گیاهی در حال افزایش است؛ داروهای طبیعی شامل داروهای معدنی، گیاهی و حیوانی است البته باید به این موضوع اشاره کرد که داروهای طبیعی دارای عوارض جانبی خاص خود است که این عوارض با مصرف داروهای اصلاح کننده (مصلح) تخفیف می‌یابد؛ نباید تصور کرد که داروهای گیاهی بدون عارضه هستند و از مصرف خودسرانه آنها باید پرهیز کرد.

دارو درمانی در طب سنتی

۴ماساژ درمانی

این روش درمانی در افراد کم تحرک، کهنسالان یا دارای معلولیت بسیار پرکاربرد است؛ کمک به چاقی یا لاغری، درمان دردهای عضلانی، بهبود سلامت پوست، ایجاد آرامش و رفع خستگی از منافع این روش درمانی است؛ در مکانسیم ماساژ درمانی به دلیل بهبود جریان خون بسیاری از بیماریها بهبود پیدا می‌کند البته ماساژ درمانی در رفع بیماریهای عضلانی و مفصلی بسیار اهمیت دارد همچنین ماساژ درمانی به دفع مواد زائد و رفع غلظت خون کمک بسیاری می‌کند چرا که بسیاری از بیماری‌ها ناشی از افزایش غلظت و تجمع مواد زائد در بدن است.

ماساژ درمانی در طب سنتی

 

۵حجامت درمانی

حجامت دو نوع است: ۱. حجامت تر (همراه با خونگیری): در بدن انسان غذا در چند مرحله هضم می‌شود و در هر مرحله مواد زائدی در بدن باقی می‌ماند؛ این مواد عموماً با ورزش و ماساژ از بدن خارج می‌شود اما گاه مقداری از آن باقی می‌ماند و منجر به برخی بیماریها مثل دردهای مفصلی و بیماری‌های پوستی می‌شود؛ حجامت تر به دفع این مواد کمک می‌کند.

حجامت در طب سنتی

 

۲. حجامت خشک (بدون خونگیری): این نوع از حجامت خود بر دو نوع است؛ یکی سرد (مکش با خلاء) که منجر به جابجایی مواد در بدن می‌شود و در بیماریهایی مثل اختلالات عادت ماهیانه در بانوان کاربرد دارد و نوع دیگر گرم (مکش با شعله) که علاوه بر خاصیت نوع قبل قدرت گرم کردن موضع و دفع گازهای غلیظ (باد) از بدن را دارد که در درمان چاقی و برخی دردهای عضلانی کاربرد دارد.

بادکش در طب سنتی

 

تندرستی٬ تندرستی با بادکش٬ تندرستی با تغذیه درست٬ تندرستی با حجامت٬ تندرستی با رژیم طب سنتی٬ تندرستی با طب سنتی٬ تندرستی با گیاهان دارویی٬ تندرستی با ماساژ درمانی٬ تندرستی در طب سنتی٬ تندرستی و سلامت٬ تندرستی و سلامتی٬ روشهای تندرستی در طب سنتی