از بین بردن تیرگی زیر بغل با روش های درمان خانگی

از بین بردن تیرگی زیر بغل با روش های درمان خانگی

 

بوی بد و تیرگی زیر بغل به دلیل تجمع میکروب ها و تعریق زیاد در این نواحی از مشکلات رایج افراد است.در این مقاله شما را با روش های درمان خانگی از بین بردن تیرگی و روش های سفید کردن پوست زیر بغل بیشتر آشنا می نماید. تیرگی پوست درناحیه زیر بغل را می توان با روش های خانگی آسان و بدون خطر برطرف کرد و به این ترتیب زیبایی و جوانی را به پوست هدیه داد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ تیرگی پوست در ناحیه زیر بغل به دلیل بیماری نیست بلکه واکنش پوست به عواملی، چون کرم‌های مو بر، اصلاح مو‌های زائد با تیغ و خودتراش، تعریق بیش از حد، پوشیدن لباس‌های تنگ و از جنس مشتقات نایلون، استحمام دیرهنگام و انباشت سلول‌های مرده پوستی، استفاده بیش از حد از دئودورانت و ضد تعریق همگی می‌تواند در بروز این مشکل موثر باشند.

گاهی اوقات نیز تیرگی پوست در این ناحیه می‌تواند به دلیل نوعی بیماری به نام acanthosis nigricans باشد که در اثر آن فرد مستعد ابتلا به دیابت، چاقی، اختلال‌های هورمونی، حساسیت به دارو و حتی سرطان است.

اگر پزشک علت بیماری خاصی برای تیرگی پوست زیر بغل اعلام نکرد می‌توانید برای رفع آن از روش‌های خانگی زیر که بدون عارضه جانبی، اما با اثر گذاری مطلوب هستند استفاده کنید.

۱. سیب زمینی

املاح اسیدی ملایم موجود در سیب زمینی یک عامل سفید کننده طبیعی است. بر خلاف مواد سفید کننده شیمیایی، باعث تحریک پوست نمی‌شود.

برای این کار تکه‌ای از سیب زمینی را در زیربازوی خود و محل تیرگی قرار دهید.

روش خانگی سفید شدن و رفع تیرگی زیر بغل
همچنین می‌توانید آب سیب زمینی را با دستگاه یا رنده گرفته و آن را از صافی رد کنید و ناحیه تیرگی زیر بغل را به این محلول آغشته کنید وپس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با آب ولرم شستشو دهید، انجام مداوم این کار سبب سفیدی ناحیه تیره می‌شود.

 

۲. خیار

خیار نیز مانند سیب زمینی دارای خاصیت سفید کنندگی برای کمک به روشن شدن رنگ پوست است.

یک قطعه نازک خیار را در زیر آرنج خود قرار دهید یا یک خیار را رنده کرده، ناحیه تیرگی زیر بغل را به این محلول آغشته کنید و پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. انجام روزانه یک یا 2 بار با این روش سبب سفیدی و درخشندگی پوست می‌شود.

روش خانگی سفید شدن و رفع تیرگی زیر بغل
روش دیگر استفاده از خیار برای سپیدی پوست به این ترتیب است که خیار را رنده کرده و از صافی عبوردهید تا آب خیار به دست آید؛ سپس با مقداری پودر ادویه زردچوبه و آب لیموترش آن را مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را در منطقه تیره پوست برای ۳۰ دقیقه قرار دهید، سپس آن را با آب بشویید. این روش نیز برای سپیدی پوست توصیه می‌شود و به سرعت پوست را درخشان می‌کند.

 

۳. لیموترش

لیموترش هم یک سفید کننده طبیعی، ضد باکتری و ضد عفونی کننده قوی است. از لیمو در درمان بسیاری از مشکلات مربوط به پوست از جمله رفع تیرگی زیر بغل استفاده می‌شود. لیموترش سبب خشکی پوست می‌شود به همین دلیل در کنار استفاده از آن برای روشن کردن پوست از کرم مرطوب کننده بدن نیز استفاده کنید.

روش خانگی سفید شدن و رفع تیرگی زیر بغل
برای حذف سلول‌های مرده پوست و روشن کردن ناحیه تیره زیر بغل، نیمی از لیموترش را برای چند دقیقه بر روی پوست قراردهید. همچنین می‌توانید آب لیمو ترش را روی پوست خود بگذارید و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس پوست را به طور کامل شستشو دهید.

یکی دیگر از روش‌ها این است که مقداری ادویه زردچوبه، عسل یا ماست ساده را با آب لیموترش مخلوط کنید و ناحیه تیره زیر بغل را به آن آغشته کنید. پس از ۱۰ دقیقه پوست را با آب ولرم شستشو دهید، انجام مداوم این کار سبب زیبایی و سفیدی پوست می‌شود.

۴. نوشابه سیاه

ازنوشابه نیز می‌توانید مانند اسکراب برای از بین بردن تیرگی ناحیه زیر بغل استفاده کنید. نوشابه همچنین سبب از بین بردن سلول‌های مرده و نیز بستن منافذ باز پوستی می‌شود و به سلامت آن کمک می‌کند.

روش خانگی سفید شدن و رفع تیرگی زیر بغل
برای استفاده از نوشابه آن را با مقداری آب رقیق کنید و و ناحیه تیره زیر بغل را به آن آغشته کنید. پس از ۱۰ دقیقه پوست را با آب ولرم شستشو دهید، انجام مداوم این کار سبب زیبایی، سپیدی و از بین رفتن بوی تعریق پوست می‌شود.

 

۵. پوست پرتقال

پوسته پرتقال نیز می‌تواند برای روشن کردن پوست زیر بغل مورد استفاده قرار گیرد. برای استفاده از این روش مقداری پرتقال تمیز و شسته را پوست گرفته در مقابل نور خورشید چند روز قراردهید تا کاملاً خشک شوند. سپس آن را به صورت پودر خشک درآورید.

روش خانگی سفید شدن و رفع تیرگی زیر بغلمخلوط 2 قاشق چای خوری پودر پرتقال پودر شده را با آب تهیه کنید و ناحیه تیره زیر بغل را به آن آغشته کنید. پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پوست را با آب ولرم شستشو دهید، انجام مداوم این کار سبب زیبایی و سپیدی پوست می‌شود.‌

می‌توانید درصورت دلخواه مقداری عصاره گیاه اسطوخدوس نیز به مخلوط آب و پودر پرتقال اضافه کنید تا مانند دئودورانت پوستتان خوشبو شود.

 

۶. روغن نارگیل

روغن نارگیل هم یکی دیگر از گزینه‌های خوب برای روشن کردن ناحیه زیر بغل است. روغن نارگیل حاوی ویتامین E است که می‌تواند سبب روشن شن پوست شود. افزون بر این، روغن نارگیل مانند یک دئودورانت موثر طبیعی عمل و پوست را خوشبو می‌کند.

برای این کار ناحیه زیر بغل را به مقداری روغن نارگیل اصیل آغشته کنید و به خوبی پوست را ماساژ دهید. برای مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس بدن را با آب ولرم و صابون ملایم شستشو دهید.

روش خانگی سفید شدن و رفع تیرگی زیر بغل:

از دیگر روش‌ها برای سفید کردن ناحیه زیر بغل استفاده از مخلوط شیر و ماست، آرد برنج و سرکه است که همگی می‌توانند مشابه روش‌های بالا سبب سفیدی و درخشندگی پوست شوند.

متخصصان زیبایی به افراد توصیه می‌کنند با شوینده‌های ملایم بدن خود را شستشو دهند، از لیف‌های نرم و بهداشتی استفاده کنند، دربازه‌های زمانی کوتاه و با مصرف میزان آب استاندارد استحمام کنند و لباس‌های راحت و سبک بپوشند تا کمتر دچار تیرگی پوست زیر بغل شوند.

پوست پرتقال برای تیرگی زیر بغل٬ تیرگی زیر بغل٬ درمان خانگی تیرگی زیر بغل٬ لیمو ترش برای تیرگی زیر بغل