کم خونی ناشی از زالو درمانی و درمان آن

کم خونی ناشی از زالو درمانی و درمان آن

کم خونی بیمار و توانایی براي خونگیري بایـد کاملا مـدنظر گیرد و داروها و غذاهاي مولدخون تمیز و صالح با روشهاي مؤثر در رژیم غـذایی بیمار قرار گیرد.

مثلامصـرف روزي 3 لیوان شـربت شـیره انگور (چنـدقاشق غذاخوري شـیره انگورخالص که با آب خنک رقیق شده باشد) همراه با هر وعده غذایی یکی از راه هاي خونسازي قوي است که حتی درکم خونیهاي بیماران سرطانی هم غوغا میکنـد.

براي بیماران مبتلابه قنـدخون که میخواهیم آنها را تحت زالودرمانی قرار دهیم هرشب 5 عدد برگه خشک شده هلو و 5 عدد برگه خشک شده زردآلو و 5 عـدد آلوي بخارا در یک کاسه آب خیس میکنیم و روز بعد بیمار تناول کندعلاوه بر آن اگر آب انار تازه هم میل کندکه چه بهتر، هم براي قندخون مفید و هم براي خونسازي.
البته انار میخوش باشد بهتر است و اگر شیرین بودکمی آبغوره بینمـک خـانگی به آن اضـافه میکنیم.

براي رفع کم خونی بیمـاران دیـابتی شـیره انگور به میزان50 %با سرکه انگور مخلوط و روزي 3 لیوان رقیق شده آن میل شود و قندخون کنترل گردد.

اگر بعداز زالودرمانی براي بیمار احساس ضـعف وسـرگیجه ایجادشود باید به تقویت معده پرداخت و داروهاي ضدبلغم مصـرف نمود و تقویت کننده هایی مانند شـربت زعفران میل نمود و یا هر روزصبح ناشتا یک قاشق مرباخوري تا غذاخوري مخلوطی از تخم شربـتی و تخـم بـالنگو و تخـم فرنجمشـک را بـا نصـف اســتکان گلاب و نصـف اســتکان عرق بیــدمشک مخلـوط بـاشــکر و یا شیرین کننده هاي دیگرشیرین کرده میل نمود.

اگر همراه با این داروها چنانچه طبع بیمار بپسندد یک عدد مغز گوسفند پخته و هر 3 روز یکبار میل شود چه بهتر.

درمان کم خونی بعد از زالو

 

درمان کم خونی٬ درمان کم خونی افرا دیابتی٬ درمان کم خونی بعد از زالو٬ درمان کم خونی بعد از زالو در طب سنتی٬ کم خونی٬ کم خونی بعد از زالو٬ کم خونی ناشی از زالو درمانی