درمان مشکلات کلیه با 10 گیاه دارویی در طب سنتی

درمان مشکلات کلیه با 10 گیاه دارویی در طب سنتی

اختلالات کلیوی یکی از دردناک ترین انواع اختلالات به شمار می آیند؛ کلیه ها به دلیل ارتباط مستقیم با مواد دفعی بدن و تصفیه آنها بشدت در معرض خطر قرار دارد و به همین دلیل است که اغلب افراد از از مشکلات کلیوی هرچند کم، رنج می برند. در ادامه قصد داریم تا شما را با 10 گیاه دارویی برای درمان اختلالات کلیوی آشنا کنیم.

در آمریکا بیش از ۲۰ میلیون نفر از ناراحتیهای کلیوی رنج میبرند و بیشتر آنها حتی از این موضوع مطلع هم نیستند. به گفته بنیاد ملی کلیه آمریکا علاوه بر این ۲۰ میلیون نفر هم در خطر ابتلا به این نوع از بیماریها هستند.

درمان مشکلات کلیه در طب سنتی

 

تحقیق درباره گیاهانی که بتواند در درمان بیماریهای کلیوی مفید باشند کار دشواری است و تحقیقات کمی در این زمینه انجام شده است.
بنیاد ملی کلیه پذیرفته است که بعضی از گیاهان میتوانند به سلامت کلیه کمک کنند. سایت «herbs-info.com» در این گزارش ۱۰ گیاه مفید برای کلیه را به شما معرفی میکند.

چای سبز

برگهای جوان و تخمیر نشده چای حاوی خواص غذایی زیادی است. بیشتر چای های سبز یا تخمیر شده نیستند و یا خیلی کم تخمیر شدهاند، در حالیکه چای اولانگ نیمه تخمیر شده و چای سیاه کاملا تخمیر شده میباشد.
در طب سنتی چای خاصیت ضد التهابی دارد و ادرار را زیاد میکند. چای همچنین حاوی ترکیبات پلیفنولهاست که جلوی تشکیل سنگ در کلیه را میگیرد و ضد بعضی از انواع سرطان هم هست.
یک تحقیق ژاپنی در باره چای نشان میدهد که این گیاه خاصیت سمزدایی دارد و فشار بیماریهای کلیوی را کاهش میدهد.

درمان کلیه درد با چای سبز

جو وحشی (Couch Grass)

این علف حاوی ترکیبات بسیاری است که بطور سنتی برای افزایش ادرار و درمان عفونتهای مجاری ادرار از آن استفاده میشود.
این علف خاصیت ضد باکتری هم دارد و برای دفع سنگ کلیه از آن استفاده میکنند. پژوهشگران ایتالیایی متوجه شدند که ترکیب عصاره جو وحشی با سیترات پتاسیم میتواند در کوچک کردن اندازه سنگ کلیه موثر باشد.

Couch Grass
درمان کلیه درد با جو وحشی

 

رحمانی (Rehmannia)

رحمانی گیاهی است که در غرب کمتر شناخته شده ولی در چین از قرنهای گذشته از آن استفاده میشده است. خوشانده ریشه این گیاه برای درمان انواع بیماریهای کلیه استفاده می شده است.
در تحقیقی که در سال ۲۰۰۹ روی خواص این گیاه انجام شده نشان داد که ترکیبات موجود در این گیاه می تواند برای کلیه مفید باشد.

Rehmannia
درمان کلیه درد با رحمانی

 

بانابا (Banaba)

بانابا گیاه بومی استرالیا، هند و مناطق استوایی جنوب شرقی آسیاست. از این گیاه در زمانهای قدیم برای زیاد کردن ادرار و درمان بیماری های کلیوی و مثانه استفاده میشده است.
این گیاه حاوی مقدار زیادی اسید کروسولیک است که برای درمان دیابت نوع ۲ مفید است و برگ این گیاه را میتوان برای درمان عفونت مجاری ادرار بکار برد. چای برگ بانابا میتواند ناراحتیهای ناشی از سنگ کلیه را کاهش دهد.

Banaba
درمان سنگ کلیه با بانابا

 

چای جاوه

در منابع فرانسوی، اندونزی و هلندی و سویسی این گیاه برای درمان دردهای کلیوی ثبت شده است. خاصیت ادرار آور دارد و کار کلیه را تسهیل میکند. بعضی بر این باور هستند که چای جاوه در دفع سنگ کلیه موثر است. تحقیقهای جدید نشان میدهد که اسید کافئیک موجود در چای جاوه میتواند در درمان نقرس، دیابت و رماتیسم مفید باشد.

درمان مشکلات کلیه با چای جاوه

 

کرنبری (Cranberries)

پیشتر از کرنبری برای درمان عفونتهای مجاری ادرار استفاده میشده، اما تحقیقهای جدید نشان داده که این گیاه میتواند در جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه هم مفید باشد. این گیاه اسید کوئینیک دارد و ادرار را اسیدی میکند و جلوی یونهای فسفات و کلیسیم را در تشکیل سنگ کلیه میگیرد.

Cranberries
درمان عفونت مجاری ادرار با کرنبری

 

قاصدک (Dandelion)

چای قاصدک میتواند به کار جگر و کلیه کمک کند. درکنار خاصیت ادرار آور، قاصدک حاوی موادی همچون روی، پتاسیم، آهن و ویتامینهای آ، ث، د و ب است و ریشه آن میتواند سنگ کلیه را دفع کند.

Dandelion
درمان سنگ کلیه با ریشه قاصدک

 

زنجبیل (Ginger)

۲ هزار سال است که زنجبیل را در درمان بسیاری از بیماریها و از جمله بیماریهای مجاری ادرار مورد استفاده قرار میدهند. تحقیقها نشان میدهد که خاصیت انتی اکسیدانت زنجبیل باعث تقویت مجاری ادرار میشود. زنجبیل حاوی ویتامین ث، فولیک اسید، ویتامین ب۳، آهن، کلیسیم و پروتئین اس و به همین دلیل میتواند به دفع سنگ کلیه کمک کند.

Ginger
تقویت مجاری ادرار با زنجبیل

 

خیار

۹۷ درصد خیار را آب تشکیل میدهد. اگر آب خیار را بگیرید و یا خام بخورید، خیار حاوی موادی مانند ویتامین آ، ث، لوتئین، بتاکاروتن، کلیسیم، منگنز، پروتئین و فسفر است.
خیار خاصیت ادرار آور و ملین دارد و برای افرادی که کلیه آنها مشکل دارد تجویز میشود.

درمان مشکل کیله با خیار

 

پیاز

تحقیقها نشان میدهد که پیاز میتواند در برطرف کردن درد ناشی از سنگ کلیه مفید باشد. گفته میشود که خوردن مرتب آب پیاز باعث دفع سنگ کلیه در ظرف ۲۴ ساعت میشود.

درمان مشکل کلیه با پیاز

 

درمان سنتی مشکل کلیه٬ درمان عفونت کلیه٬ درمان عفونت کلیه در طب سنتی٬ درمان گیاهی مشکل کلیه٬ درمان مشکل کلیه٬ درمان مشکل کلیه با طب سنتی٬ درمان مشکل کلیه در طب سنتی٬ کلیه٬ کلیه پلی کیستیک٬ کلیه درد٬ کلیه سنگ ساز٬ مشکلات کلیه٬ مشکلات کلیه در زنان باردار٬ مشکلات کلیه در کودکان٬ مشکلات کلیه و علائم آن٬ مشکلات کلیه و مجاری ادراری