درمان سکته مغزی با زالو

درمان سکته مغزی با زالو

زالو درمانی در این بیماران به این ترتیب انجام میشود

اگر در همـان یکی دو روز اّول که بیمـار سـکته کرده است مراجعه کنـد بایـد بلافاصـله پشت هرگوش 10 عـدد زالو انداخته شود.
درشتی و ریزي زالوها به نسـبت توان بیمار در نظرگرفته میشود. این روش درمانی باعث دفع سـریع عوارض سـکته هم چون فلـج و بی حسـی انـدام ها و بـازگشت هوشـیاري به بیمار میگردد و در اکثر مواردظرف چنـدروز بیمار به حالت قبل از بیماري باز خواهد گشت. مگر آن که شدت سـکته به حّدي باشد که لاجرم بیمار از آن رهایی نیابد و سـرانجام بمیرد.
این تجربه را من با صـراحت و با عتقاد راسخ اعلام میکنم تا هزاران نفر درجهان از این تجربه بهره مند شوند.

زالوهـاخون مویرگ هـاي سـر را از پشت گوش بیمار بیرون کشـیده و با واردکرده بزاق دهان خویش لخته هاي تازه ایجادشـده که هنوز سـفت نشـده و قوام نپذیرفته انـد را از بین خواهنـد برد.
خون ریزي پس از افتادن زالوها هرچه بیشترطول بکشد در بهبودي بیمار مؤثرتر خواهد بود، پس نباید مانع خونریزي شوید مگر آن که ضـعف بیمار بسیار شدید باشد که این مورد اگرچه کمتر پیش می آید پزشک معالج تصمیم میگیرد که خونریزي را زودتر قطع کندیاخیر.

اگر سـکته مغزي ناشـی از فشار خون باشـد و مویرگی در مغز پاره شـده باشد،ظرف چندروز تا یک هفته پس از زالو درمانی بیمار مانند گذشته به زندگی معمول خود ادامه خواهد داد.

اگرسکته مغزي ناشی از انسداد مویرگ بوده و هیچ مویرگی پاره نشده باشد شایـد خیلی زودتر بیمـار به حـال آیـد و زنـدگی عادي خود را ازسـر بگیرد چون زالو به سـرعت خون را از اخلاط گوناگون پاك میکند و لخته راکه هنوز نرم و سست میباشد از بین خواهد برد.

چنانچه پس از افتادن و سـیرشـدن زالوها از پشت گوش بیمار، خونریزي به سـرعت متوقف گردد نشان از بدخیمی وضع بیمار دارد چرا کـه خـون در مویرگ هـاي سـر بیمـار آماسـیده و داراي چسـبندگی شدیـد شـده و ممکـن است این آماسـیدن وچسـبندگی در بخش هاي وسـیعی از بـدن ایجادشـده باشـد.

اگرچه بیمار ازخطر مرگ رهانـده میشود اما خطر برای روزهای بعدی همچنان باقی است. در این صورت با توجه به توان بیمار 7 روز بعد خونگیري از پشت گوش را تکرار کنید و با داروي عطسه آور مریض را وادار به عطسه نمایید و زالودرمانی پشت گوش را آنقدر ادامه دهید تا خون غلیظ پایان یابد و خون روان تري جایگزین خون قبلی شود و علامت آن این است که پس از افتادن زالوها از پشت گوشها خونریزي به سـرعت بنـد نمی آید.

آنگاه 15 روز تا 25 روز بعد روي دست هـاي او طبـق دسـتوري که قبلا ذکر کردیم عمـل کنیـد. روي هر دست 10 عـدد زالوي متوسـط بیاندازیـد که جثه آنها کمی بزرگتر از زالوهایی باشد که پشت گوش بیمار انداخته اید.

محل انداختن زالوها بین انگشت سوم تا انگشت کوچک پشت هر دست است.

20 تا 25 روز بعـد روي هر پا 10 عـدد زالوي درشت بچسـبانید.جثه زالوها بایـدکمی بزرگتر از زالوهایی باشد که به پشـت دست در مرحله قبلی انداخته اید.

توجه کنیـد چنـانچه در مرحله اول خونگیري از پشت گوش تـا چنـد سـاعت پس از افتـادن زالوهـا خونریزي ادامه یـافته و نشـانی از چسبندگی شدید خون نیست، دیگر نیازي به تکرارخون گیري از پشت گوش نیست بلکه 20 تا 25 روز دیگر روي دستها و 20 تا 25 روز بعد از آن روي پاها طبق همان دستور قبلی زالو بیاندازید.

در این حـالت بیمـار ازخطرحتمی نجـات یـافته و درکنار داروهایی که اخلاط او را دفع میکننـد هماهنگ با زالودرمانی مشـکلی نخواهـدداشـت. البته همـانطور که گفـتیم درصـورتی بیمـار به این نـتیجه مطلـوب دست پیـداخواهـد کرد که پس از وقـوع سـکته بلافاصـله و یـا در همـان یکی دو روز اول بـا کمـک پزشـک طب ایرانی مبـادرت به زالودرمـانی نمایـد.

یـک سؤال در ذهن برخی پزشـکان ایجادشـده و آن سؤال این است که اگرسـکته در اثرفشارخون بالا و پاره شـدن مویرگ ایجادشـده باشد در این صورت رقیق شـدن خون بـا زالو ممکن است باعث خونریزي بیشتر از مویرگ پاره شـده در مغزشود وخطرناك باشـد.

جواب این است که خون رقیق شـده با بزاق دهان زالو بسـرعت جـذب میشود و ما در تجربیات خود این را بخوبی لمس کرده ایم وخطريپیش نیامده است.

اگر بیمار مدتها پس ازوقوع سکته مراجعه نمود درمـان این بیماران دیر رسـیده به طول خواهـد انجامیـد.

شایـدیک تا دوسال درمان او به طول بکشـد البته روز به روز حال او بهتر شده و بالاخره نتیجه مطلوبی را به دست می آورد که طب غربی اساسا از دستیابی به آن عاجز می باشد.

ابتدا خلط غالب بیمار با داروهاي گیاهی از طریق شسـتشوي معده پاکسازي کرده سپس پشت هرگوش 10عدد زالو بیاندازید
درمان هـاي گیـاهی دیگر که پزشک تجویز کرده ماننـد جوشانـدنی ها و بخورات و عطسه آورها و بادکش ها و مالش هاي مخصوص بیماران سکته اي باید تا حصول نتیجه کامل ادامه یابد.

۲۵ روز بعد پشت هر دست 10 عدد زالو و 25 روز بعداز آن روي پاها یعنی بین انگشت سوم تا انگشت کوچک به میزان هر پا 10 عـدد زالـو بچسـبانید.

همـانطورکه قبلاـ اشـاره کردیم زالوهـاي پـا درشت تر از زالوهـاي دست و زالوهـاي گوش کمی کوچکـتر از زالوهاي دست باشد.

اما بیمار داروهاي ضدسـکته گیاهی را هرگز ترك نکند و هرشب یا یک شب در میان تا اینجا دوره اول زالو درمانی پایان مییابـد

بـا مخلوطی از تخم گشـنیز و داروهـایی نظیر آویشن و نعناع و پونه وکاکوتی و امثال آن بخور داده و سـپس با پودر انفیه که حاوي مقـداري کنـدش است بـا کشـیدن در بینی، بیمـار را وادار به عطسه کنیـد و پس از اتمـام عطسه هـا در هرسوراخ بینی یک یا دو قطره روغن بنفشه بادام بچکانیـد.

در هفته چنـد بار بایـد ماساژ قوي با روغن ریحان یا روغن حنظل یا مخلوطی از روغن کرچک و زیتون خـالص و روغن سـقز داده شود وحجامت هـاي چرخـان و حمامهـاي خشـک سونـا توأم بـا مـالش با روغن هاي مـذکور و داروهاي تقویت کننـده نیروهاي مغز در دسـتورکار درمان بیمار قرار گیرد.

تا 2 الی 3 ماه بعداز زالودرمانی پرهیز کنید ولی چنانچه پزشـک صلاـح بدانـد حجـامت تر بیند و کتف و یـا حجـامت سـر یا حجامت اخـدعین وحجامت هاي چرخان انجام گردد و سایر تجویزات گیاهی دنبال شود.

پس از گذشت 2 الی3 ماه دوباره خونگیري با زالو طبق همان دسـتور قبلی از پشت گوش آغاز و 20 یا 25 روز دیگر روي دست و 20 یا 25 روز پس از آن روي پاها انجام گردد.

زالو درمانی برای سکته مغزی

بیمار درحین درمان باید از تنبلی و تن پروري بپرهیزد و از ورزشهاي ساده شروع کرده و بتدریج به ورزشهاي سنگین تر متناسب با توان خویش وصـلاح دید پزشـک بـپردازد و البته اسـتراحت بایـد به انـدازه اي باشـد که ضـمن تـأمین نیـاز بیمـار به آرامش، بـاعث تن پروري وجمع شدن اخلاط اضافی در بدن نگردد.

اگر با ورزشهاي ملایم بیمار بتدریج به ورزش کردن سـنگین تر عـادت کنـد خیلی خوب است.

بهتر است کوهنوردي را در دسـتور کـارخود قرار دهـد و حـداقل هفته اي2 بار از دامنه کوه شـروع به بالا رفتن نمایـد و با صبر و حوصـله و بدون فشار شدید آنچه در توان دارد به کار بندد، آنگاه توسط همراه ان با روغن هـایی که قبلاـ ذکرشـد ماساژ داده شود.

کوهنوردي از این لحاظ بهتر است که هم ورزش جسم و هم ورزش روح است و به بیمار انگیزه لازم را براي تلاش بیشتر و روحیه مضاعف براي خوب شـدن میدهد و علاوه بر آن عضـلات و بافت هاي بدن را نرم و گرم کرده و اخلاط مضـر را دفع مینمایـد.

سونـاي خشک و مالش با روغن هاي گیاهی پس از سونا نیز در کنار کوه نوردي بسـیار مفید است.سایر ورزشهایی که در امکان بیمار هست مفید میباشد.

متأسـفانه اغلب بیمـاران پس از سـکته به استراحت بیش ازحـد پرداخته و بـدین وسـیله روحیه خویش را نیز تضـعیف کرده و علاـج خویش را سخت و ناممکن می کند.

 

درمان سکته مغزی٬ درمان سکته مغزی با روغن بنفشه٬ درمان سکته مغزی با زالو٬ درمان سکته مغزی با زالو درمانی٬ درمان سکته مغزی با طب سنتی٬ زالو برای درمانی سکته مغزی٬ زالو درمانی٬ زالو درمانی برای بیماران سکته مغزی٬ زالو درمانی برای درمان سکته٬ زالو درمانی برای درمان سکته مغزی٬ زالو درمانی برای سکته٬ زالو درمانی برای سکته مغزی٬ سکته مغزی با زالو درمانی