درمان تنبلی تخمدان در طب سنتی

درمان تنبلی تخمدان در طب سنتی

یکی از بیماری‎ های شایع زنان سندرم تخمدان پلی کیستیک است که به صورت عامیانه تنبلی تخمدان گفته می ‎شود. این بیماری برای بانوان، به خصوص آنهایی که به تازگی زندگی خود را آغاز نموده‎اند و قصد باردار شدن دارند، درد سرساز است و در بیشتر موارد تا زمانی که درمان نشود، امکان بارداری وجود ندارد.

تنبلی تخمدان

تنبلی تخمدان اصطلاحی عامیانه است برای افرادی که دچار کم ‎کاری تخمدان ‎ها هستند و یا تخمک‎ گذاری خوبی ندارند استفاده می ‎شود. اصطلاح علمی آن تخمدان پلی کیستیک است. تنبلی تخمدان بیماری زنانه شایعی است و درمان‎ های مختلفی برای آن وجود دارد، بنابراین در صورت مشاهده علائم این بیماری نگران نشوید؛ کافی است با یک متخصص مشورت نموده و با یافتن عوامل ایجاد کننده آن درصدد درمان برآیید.

تنبلی تخمدان در طب سنتی

علل این بیماری

– تخمدان این افراد نمی‌ تواند به دلیل وجود برخی عوامل، تحت تاثیر هورمون‌های FSH و LH (هورمون‎های زنانه) طبیعی بدن قرار بگیرد و در نتیجه تخمک‌ گذاری انجام نمی‌ شود. یعنی هورمون‌ های مترشح این افراد دچار اختلال است و در نتیجه عملکرد مناسبی هم ندارد. عواملی مثل ژنتیک، تغذیه و تاثیر محیط در بروز این بیماری نقش دارند.

– طب سنتی غلبه رطوبت و سردی در ناحیه تخمدان ‎ها را دلیل تنبلی تخمدان ‎ها می ‎داند و مهم ‎ترین علت آن مصرف بیش از حد سردیجات (مواد غذایی سرد) و مرغ ‎های هورمونی و استحمام در زمان پریودی است.

درمان تنبلی تخمدان در طب سنتی

نشانه های این بیماری

❶تخمک ‎گذاری‎ های کم و نامنظم

❷عدم تخمک‎ گذاری به مدت طولانی که به صورت پریود های دیر به دیر بروز می ‎کند.

❸زیاد شدن هورمون‎های_مردانه یا علائم آن، از قبیل افزایش موهای زائد در نواحی خاص (چانه و لب) و زبر شدن آن.

❹بروز چاقی و آکنه (جوش ‎های صورت در سن بلوغ) و هیرسوتیسم یا پرمویی

❺وجود کیست ‎های متعدد کوچک در تخمدان‌ ها در سونوگرافی

❻بزرگ شدن تخمدان ‎ها

درمان تنبلی تخمدان در طب سنتی

درمان از طریق طب سنتی

مدت زمان درمان یک الی سه ماه طول می‎ کشد و لازم است برای بهبود کامل در طول درمان مواد توصیه شده را به طور کامل مصرف نمایید.

بادکش زیر شکم و کمر. سعی کنید این کار را توسط افراد با تجربه و مهارت انجام دهید.

❷شبی یک لیوان عرق رازیانه همراه با یک قاشق مرباخوری عسل به غیر زمان پریودی.

❸مقداری عسل و سیاه دانه نیم‎ کوب را با هم مخلوط کنید و روزانه دو قاشق مرباخوری (صبح و شام) میل نمایید.

❹داروی ترکیبی (زاج به اندازه یک نخود بیشتر نشود + یک قاشق مرباخوری عسل + یک قاشق چایخوری روغن زیتون بودار تصفیه نشده) ساخته و در ایام پاکی در 14 مرحله به صورت واژینال استفاده نمایید.

درمان تکمیلی حجامت عام (مهره‎ های پشت یا میان دو شانه)، حجامت ساکرال (در ناحیه ساکرال کمی پایین ‎تر از مهره ‎های کمری کاملا بین دو باسن)، حجامت زیر شکم هر دو هفته یک ‎بار می ‎باشد، که باید تحت نظر پزشکان متخصص طب سنتی انجام گردد.

درمان تنبلی تخمدان در طب سنتی

 

بادکش تخمدان٬ بادکش زیر شکم٬ بادکش کمر٬ تنبلی تخمدان٬ تنبلی تخمدان با داروهای گیاهی٬ تنبلی تخمدان با طب سنتی٬ تنبلی تخمدان با گیاهان دارویی٬ تنبلی تخمدان خفیف٬ تنبلی تخمدان در دختران٬ تنبلی تخمدان در زنان٬ تنبلی تخمدان در سونوگرافی٬ تنبلی تخمدان در نوجوانان٬ تنبلی تخمدان و بارداری٬ تنبلی تخمدان و طب سنتی٬ حجامت تخمدان٬ حجامت زیر شکم٬ حجامت ساکرال٬ حجامت عام٬ درمان تنبلی تخمدان با بادکش٬ درمان تنبلی تخمدان با حجامت٬ درمان تنبلی تخمدان با رازیانه٬ درمان تنبلی تخمدان با رازیانه و بومادران٬ درمان تنبلی تخمدان با طب سنتی٬ درمان تنبلی تخمدان در طب سنتی٬ درمان تنبلی تخمدان دکتر خیراندیش