درمان بیماری های رحم

درمان بیماری های رحم

توضیح کلی بیماری رحم :

رحم کیسه ای ماهیچه ای و توخالی است که ۵/۴ سانتی متر طول و ۸۰ گرم وزن دارد . که به شکل گلابی پهن شده ای است که قسمت باریک آن به طرف پایین و قسمت پهن آن رو به بالا است که آن را تنه رحم می گویند و سمت پایین آن را گردن رحم . رحم در بالای مجرای تناسلی ( واژن ) قرار گرفته و گردن آن حدود یک سانتی متر در این مجرا وارد می شود . یک رحم سالم هیچ گاه به طور سفت و محکم سر جایش ثابت نیست . بلکه به وسیله بندهایی به اطراف آویزان است و می تواند آزادانه حرکت کند .

 

درمان خارش رحم :

۱-پوست خیار را تازه تازه کوبیده مانند خمیر بر موضع قرار دهید و یک روز در میان یک استکان آبغوره میل کنید .

۲-عناب را خیسانده و صاف کرده و میل کنید .

۳-قدومه شیرازی را با شکر در آب مخلوط کرده همه روزه صبح ها ناشتا .

۴-هنگام خارش مصرف پیاز ، بادمجان و نمک مضر است .

بیماری رحم

درمان بواسیر و زخم رحم :

۱-روغن هسته زردآلو یا شفتالو را به موضع بمالید .

۲-۲۵۰ گرم مرزنجوش ، ۲۰۰ گرم خارخسک ، و ۵۰ گرم پودینه را مخلوط کرده هر بار ۵۰ گرم از مخلوط را در شش لیتر آب بجوشانید ، صاف کرده در یک ظرف بزرگ بریزید و گرم گرم در آن بنشینید ( روزانه یک مرتبه ) .

۳-ناخنک ، شنبلیله ، تخم کتان را جوشانده خود را در آن بشویید و یا می توانید از جوشانده گندم نیمکوب شده در آب زلرم بعنوان شستشو استفاده نمایید .

 

درمان درد و ورم رحم :

۱- ۲-۲۵۰ گرم مرزنجوش ، ۲۰۰ گرم خارخسک ، و ۵۰ گرم پودینه را مخلوط کرده هر بار ۵۰ گرم از مخلوط را در شش لیتر آب بجوشانید ، صاف کرده در یک ظرف بزرگ بریزید و گرم گرم در آن بنشینید ( روزانه یک مرتبه ) .

۲- تخم کرفس ، بادیان هر کدام ۲۰ گرم ، پوست ریشه بادیان و پوست ریشه کرفس هر کدام ۴۰ گرم به صوزت نیمکوب در یک لیتر آب جوشانده میل نمایید .

۳-دانه های کوبیده شده سیاهدانه با عسل میل شود .

۳-شنبلیله ، بابونه ، برگ کلم را با روغن کنجد و موم و لعاب اسفرزه را خوب پخته و به صورت ضماد روی فرج بگذارید .

۴-خوردن شربت عناب و آب انار ، لعاب بهدانه و لعاب اسفرزه با شکر و حمام جوشانده کلم ، ختمی ، بنفشه وبابونه مفید است .

 

درمان کیست و چسبندگی لوله رحم :

۱-۲-۲۵۰ گرم مرزنجوش ، ۲۰۰ گرم خارخسک ، و ۵۰ گرم پودینه را مخلوط کرده هر بار ۵۰ گرم از مخلوط را در شش لیتر آب بجوشانید ، صاف کرده در یک ظرف بزرگ بریزید و گرم گرم در آن بنشینید ( روزانه یک مرتبه ) .

۲-شیاف : ۲۰ گرم اسفرزه ، میخک ، ختمی سفید و روغن کنجد هر کدام ۲۰ گرم ، همگی آرد شده با عسل خمیر شود در سینی خشک شود . بعد به صورت کپسول شیاف شود .

۳-شیاف ۵۰ گرم گل ارمنی با ۲۰ گرم گل محمدی نیز مفید است .

۴-گل محمدی ، شاه تره ، افتیمون و اسطوخودوس را مخلوط کرده یک قاشق از مخلوط را با یک لیوان آب بجوشانید ۱۰ صبح و ۵ بعد از ظهر میل کنید .

۵-حمام دارویی : ۲۵۰ گرم خارخسک ، ۲۵۰ گرم مرزنجوش و ۵۰ گرم پودینه را مخلوط کرده و ۵۰ گرم از دارو را در شش لیتر آب جوشانده بعد از صاف کردن در یک تشت بریزید و گرم گرم روزی یک مرتبه بنشینید .

۶-خوراکی : کاکل ذرت ، دم گیلاس ، خارخسک ، بابونه ، آویشن ، ناخنک و رازیانه اندازه ۲۰۰ گرم نیمکوب شده سه قسمت شود . هر قسمت در ۸ لیوان آب بجوشد تا ۶ لیوان شود در هر وعده تا ۳ روز مقداری میل کنید .

 

درمان افتادگی رحم :

۱-اکلیل الملک ، آویشن ، بومادران ، بادیان ، خارخسک ، کاکل ذرت ، دم گیلاس ، نعنا ، گل زرد و ریوند چینی را مخلوط کرده سه قسمت نمایید هر قسمت را در ۶ لیوان آب جوشانده صاف کرده میل کنید .

 

درمان عفونت و سوزش رحم :

۱-یک گرم زعفران ، ۱۵ گرم سداب ، گل بومادران ۲۰ گرم ، تخم گشنیز ۲۰ گرم ، گل محمدی ۲۰ گرم همه دارو مخلوط شده مثل چای دم شود . برای عفونت زرد گل محمدی و برای عفونت سفید تخم خرفه اضافه می گردد .

۲-عفونت سفید : ۲۵۰ گرم تخم خرفه با گلاب یا عرق بید مخلوط شده صبح و شب میل شود .

۳-شیاف ضد عفونت : کندر ، انزروت ، پرسیاوشان ، مرمکی ، زاج ، پوست انار ، میوه کاج هر کدام یک مثقال بعد از کوبیدن با آب بارهنگ خمیر کرده صبح و عصر استعمال کنید .

۴-یک قپه کامل سیر و سه عدد پیاز متوسط را تمیز شسته ، رنده درشت و یابا چاقو خرد کنید بعد آن را در یک ظرف دردار با ۴ لستر آب مخلوط و تا ۲۴ ساعت در یخچال نگهدارید بعد آن را صاف کرده تفاله را دور ریخته م مجددا آن را در یخچال نگهدارید وسط هر غذا یک استکان و یا بر حسب سن و مقدار عفونت از آن مصرف نمایید .

 

درمان باد رحم :

۲ عدد فوفل ، ۱۰ گرم جدوا ، ۱۰ گرم مازو را آرد کرده و با نبات مخلوط نموده به صورت کپه میل کنید

درمان بیماری زنان در طب سنتی

 

درمان افتادگی رحم٬ درمان باد رحم٬ درمان بواسیر و زخم رحم٬ درمان بیماری پولیپ رحم٬ درمان بیماری خونریزی رحم٬ درمان بیماری رحم٬ درمان بیماری رحم زنان٬ درمان بیماری فیبروم رحم٬ درمان بیماری کیست رحم٬ درمان بیماری های رحم٬ درمان بیماریهای عفونی رحم٬ درمان خارش رحم٬ درمان درد و ورم رحم٬ درمان عفونت و سوزش رحم٬ درمان کیست و چسبندگی لوله رحم