حجامت و کم خونی

حجامت و کم خونی

 

افرادی که دچار کمخونی یا مینوره خونشان در حد نرمال نیست. نباید یکدفعه حجامت عام انجام بدهند.

زیرا به احتمال صد درصد این افراد با افت فشارخون مواجعه میشوند. و حالشان بد میشود و بصورت بیهوش بعلت نرسیدن خون به مغز به زمین میخورند

تاجایی که اگر طبیب  آشنایی کامل به مسایل حجامت. در افراد اینچنینی را نداشته باشد.امکان اینکه شخص داوطلب خطراتی برایش پیش بیاید حتمی است.

ماهم برای اینکه بتوانیم اصولی روند حجامت را پیش ببریم  طبق گفته اساتید طب قدیم اول اقدام به حجامت ساق  کرده ایم  تا متوجه بشویم آیا شخص داوطلب  قادر به انجام حجامت هست یا خیر….

 

همیشه قبل از حجامت باید پرسش شود که آیا کمخونی دارند یاخیر .حتی مشکلات دیگر این موارد باید از داوطلب حجامت پرسیده شود…

وبرای افراد کمخونی بهتراست ده روز فرصت بگیرند بعد حجامت کنند  دراین ده روز باید بیشتر به مصرف عسل . شیره انگور. ارده کنجد . مویز .وجوشانده عناب بپردازند زیرا این موارد خونساز بوده و در تقویت ایمنی بدن نیز نقش دارند.

ودر تیست ساق پا  جهت حجامت بعدی یعنی(عام)حال شخص خراب نمیشود. زیرا  حجامت بدور  از قفسه سینه  و قلب  و مغز است یعنی اینکه جریان  خونروی بدور از مکان  نامبرده است . اگر در حجامت ساق پس از تیغ زدن خون جریان داشت.و مقداری نیز بصورت  غلظت دفع شد. متوجه میشویم شخص داوطلب مشکلی درادامه برای حجامت عام ندارد. چونکه طبع سرد دارد. و دچار غلظت خون است .مشکل جدی یا حاد نیست .حتی در افرادی که مینوره خونشان پایین است یا کمخونی دارند میتوانند حجامت پشت گوش فقط بصورت خراشهای سطحی انجام دهند….

قبل از هر حجامت بهتراست شخص داوطلب نیم ساعت جلوتر آب انار بنوشد وموقع حجامت هم آبعسل میل کند تا مشکلی مثل افت فشار و سرگیجه یا خشکی دهان حساسیت یا بیحسی در اندامها نداشته باشد.

تذکر یکی از بهترین راهایی که میشود شخص داوطلب به حجامت را چنانچه در زمان ادامه حجامت حالش خراب شد. یا بی رمق ..و بیحال بر زمین افتاد…  بهتراست نکاتی را که در بالا متذکر شدیم .به شخص یادآوری شود. واگر لحظه حجامت نکات بالا بهش دست داد مثل سرگیجه و..غیر

فورأ شخص را بطرف راست بدن روی زمین درازکش کنند. و دو دستانش را داخل دو زانو قرار دهند. و زانوها را بطرف داخل شکم هدایت کنند.مثل کسی که یک پهلو به طرف راست دستانش خوابیده است  و به شخص بگویند تا نفس بکشد تا میتواند عمیقتر تا اکسیژن هوا  بیشتر به ریه ها برسد. باز تکرار میکنم  باید شخص داوطلب به محض اینکه علایم بالا از هرکدام دست داد  فورأ به طبیب بگوید.که حالش در حال بهم خوردن است. درصورتیکه کوتایی کند خون به مغز و ریه ها و قلب نمیرسد..  خدای ناخواسته امکان اینکه شخص داوطلب به اطراف بخورد حتمی است.  اما با جای نگرانی نیست زیرا همینکه شخص بطرف جاذبه زمین نزدیکتر شود خون به مغز و دیگر اندامها نیز میرسد.  اما بهتراست نکاتی را که توضیح داده ایم رعایت شود….

بابد این نوید را بشما مخاطبین گرامی سایت کهن طب بدهم که تاکنون درطول تاریخ حجامت هیچ شخصی در حین حجامت از دنیا نرفته است.

 

تذکر 

متاسفانه امروزه افرادی بدلایل مختلف یا بدون آشنایی به حجامت اقدام به انجام حجامت دیگران یا اطرافیان خود میکنند.این افراد باید متوجه باشند. حجامت فقط تیغ زدن نیست. باید قبل و بعداز حجامت اصلاح مزاج و شناخت طبع افراد.و داشتن علوم  و تجربه کافی دراین طب را باید دانست. و به قوانین آن آگاهی کافی و پایبند بود.

حجامت و کم خونی

 

حجامت باعث کم خونی میشود٬ حجامت برای کم خونی٬ حجامت برای کم خونی مفید است٬ حجامت در کم خونی٬ حجامت عام و کم خونی٬ حجامت و درمان کم خونی٬ حجامت و کم خونی٬ حجامت و کم خونی مینور٬ رابطه حجامت و کم خونی