افزایش آرامش با کمک طب سنتی

افزایش آرامش با کمک طب سنتی

اگر می خواهید بدون مصرف داروهای شیمیایی آرامشتان را بازیابید پیشنهاد می کنیم با درمان های طبیعی طب سنتی در این زمینه آشنا شوید ،ادویه ها و داروهای گیاهی مفیدی در این زمینه وجود دارند که به افزایش آرامش شما کمک خواهند کرد .از جمله محصولات گیاهی مفید در این زمینه می توانیم به علف گربه،سنبل‌الطیف،رزماری،اکلیل کوهی اشاره کنیم .

تحقیقات نشان می‌دهد فشارهای روحی و روانی را می‌توان با گیاهان دارویی کنترل کرد. موثرترین دمنوش‌های گیاهی برای آرامش اعصاب در زیر آورده شده است.

گیاهان علاوه بر تمام خواصی که دارند، باعث کاهش استرس و تنش‌های ذهنی نیز می‌شوند. به طور کلی به گیاهان و ادویه هایی که باعث آرامش اعصاب می‌شوند در زبان انگلیسی Nervine می‌گویند که می‌توان در طول روز از آن‌ها به عنوان مسکن استفاده و آرامش واقعی را تجربه کرد.

برخی از ادویه‌ها بهتر است صبح‌ها مصرف شوند تا در طول روز از نتایج مساعد آن بهره‌مند شوید. این ادویه‌ها به شما کمک می‌کنند که در طول روز آرامش بیشتری داشته باشید، بعد از ظهر خوبی را پشت سر بگذارید، راحت‌تر بخوابید چرا که مصرف آنها به طور کلی باعث آرامش سیستم عصبی انسان می‌شود.

این ادویه‌ها و گیاه‌های دارویی به شرح زیر است:

علف گربه

علف گربه یک مسکن فوق‌العاده برای بزرگسالان یا حتی کودکان محسوب می‌شود. این گیاه خاصیت ضدانقباضی نیز دارد، به همین دلیل برای مشکلات گوارشی مناسب است.

چای علف گربه برای کودکانی که دچار دل‌پیچه و مشکلات گوارشی شده اند، بسیار مفید است، مخصوصاً اگر آن را با نعناع یا بابونه ترکیب کنید.

گیاه علف گربه
آرامش با طب سنتی

سنبل‌الطیف

از مخلوط عصاره این گیاه با عصاره گیاهان دیگر نظیر رازک و بادرنجبوبه برای درمان بی خوابی استفاده می‌شود و افرادی که مشکلاتی در رابطه با اضطراب و استرس مانند آسم عصبی، حالات هیستریک، سردرد، میگرن و ناراحتی‌های معده دارند استفاده از این گیاه به صورت جوشانده به آن‌ها توصیه می‌شود.

آرامش با سنبل‌الطیف

رزماری

متخصصان مصرف رزماری را برای تسکین اعصاب، رفع بی‌خوابی و استرس توصیه می‌کنند. باید بدانید که یونانی‌های باستان از رزماری برای تقویت حافظه‌شان استفاده می‌کرده‌اند.

اگر دوست دارید موهای بلند و پرپشتی داشته باشید، رزماری انتخاب مناسبی است.

افزایش آرامش با رزماری

 

اکلیل کوهی

از منظر طب سنتی، اکلیل کوهی گیاه گرم و خشک است. ماده قرمز رنگی که در برگهای چای کوهی وجود دارد و با فشار دادن برگ‌ها از آن استخراج می‌شود برای التیام زخم‌ها و درمان سوختگی بکار می‌رود.

برای تهیه جوشانده یا دم کرده این گیاه باید حدود یک قاشق چایخوری برگ و گل خشک گیاه را در دو فنجان آب جوش ریخته و آن را آنقدر بجوشانید تا یک فنجان باقی بماند، سپس آن را مصرف کنید.

آرامش با اکلیل کوهی

گل ساعتی

بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف گیاه گل ساعت نه تنها روی سلامت ذهن تاثیرگذار بوده بلکه برای جسم مفید است و می‌توان آن را برای درمان اضطراب، بی‌خوابی و به هم ریختگی معده مورد استفاده قرار داد.

نتایج یک مطالعه در مورد تاثیر مصرف این گیاه نشان داد افرادی که مدت هفت روز نوشیدنی حاوی گیاه گل ساعت را مصرف کرده بودند، کیفیت خواب آنان بهبود یافت. البته به نظر می‌رسد فوائد مصرف این گیاه کوتاه مدت بوده و در افرادی تاثیرگذار‌تر است که به اختلال‌های خواب خفیف مبتلا هستند.

آرامش با گل ساعتی

نعناع

این سبزی دارای مواد فیتوکمیکال برای پیشگیری و درمان انواع بیماری‌ها شامل آسم، افسردگی، اضطراب، استرس، سرطان و سکته قلبی است و جوشانده آن همراه با گیاه پرسیاوشان برای تقویت معده، از بین بردن و دفع انواع کرم شکم مفید است.

آرامش با نعناع

آرامش اعصاب٬ آرامش اعصاب با گیاهان دارویی٬ آرامش با رزماری٬ آرامش با طب سنتی٬ آرامش با علف گربه٬ دمنوش های گیاهی برای آرامش اعصاب٬ روشهای آرامش در طب سنتی٬ فشار روحی روانی٬ کم رویی٬ گیاه دارویی برای آرامش اعصاب٬ گیاهان دارویی برای آرامش اعصاب